Journal archive for Google Scholar Robot!
Advances in Cognitive Science
تازه های علوم شناختی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 21, Number 3 (2019-10)
Psychopathy and motivational internalism
روانبیماری و درونگرایی انگیزشی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comprehending conventional and novel metaphor processing: A reaction time study
درک استعارههای متعارف و استعارههای بدیع: یک مطالعه زمان واکنش
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effect of cognitive social skills training on positive relationships with others and adjustment of students
تأثیر آموزش مهارتهای شناختیاجتماعی بر روابط مثبت با دیگران و سازگاری دانشآموزان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Identification of effective factors and components of cognitive readiness of university presidents from the perspective of cognitive science and higher education experts
شناسایی عوامل مؤثر و مؤلفههای آمادگی شناختی رؤسای دانشگاه از نظر متخصصان علوم شناختی و آموزش عالی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Computational-mathematical modeling of decision-making using Iowa Gambling Task based on Cognitive Inputs
مدلسازی ریاضیاتیمحاسباتی تصمیمگیری با استفاده از آزمون ایوا بر اساس ورودیهای شناختی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Identification of Asperger's from healthy individuals: Using a graph theoretical approach on the task-free fMRI data
تشخیص افراد اسپرگر از سالم با به کارگیری نظریه گراف بر روی تصاویر عملکردی مغز به روش تشدید مغناطیسی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effect of simultaneous consumption of Ginkgo extract and Ritalin on the passive avoidance learning in male Wistar Rats
تاثیر مصرف همزمان عصاره جینکو و ریتالین بر یادگیری شرطی احترازی غیر فعال در موشهای نر نژاد ویستار
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effectiveness of sensory processing training on some neuropsychology skills of students with visual impairment
بررسی تأثیر آموزش پردازش حسی بر برخی مهارتهای عصب روانشناختی دانشآموزان با آسیب بینایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effect of motor sequential training on language development in 4-to 8-year-old deaf children with cochlear implants
اثر تمرینات حرکتی متوالی بر رشد زبانی کودکان 4 تا 8 سال ناشنوا با کاشت حلزون
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effect of cognitive and metacognitive learning strategies training on academic procrastination and self efficacy in students
تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی بر اهمالکاری تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Cognitive distinction of students with specific learning disorder versus students with learning problem: The roles of working memory, processing speed and problem solving
تمایز شناختی دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه و مشکل یادگیری: نقش حافظه کاری، سرعت پردازش و حل مسأله
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Neural correlates of fairness consideration in children in interaction with their In-/Out-group: An event-related potential study
همبستههای عصبشناختی عدالت در کودکان در رابطه با گروه خودی/غیرخودی: مطالعه پتانسیل وابسته به رویداد
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles