Journal archive for Google Scholar Robot!

Advances in Cognitive Science

تازه های علوم شناختی



Volume 21, Number 3 (2019-10)


Psychopathy and motivational internalism
روان‌بیماری و درون‌گرایی انگیزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comprehending conventional and novel metaphor processing: A reaction time study
درک استعاره‌های متعارف و استعاره‌های بدیع: یک مطالعه زمان واکنش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of cognitive social skills training on positive relationships with others and adjustment of students
تأ‌ثیر آموزش مهارت‌های شناختی‌اجتماعی بر روابط مثبت با دیگران و سازگاری دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identification of effective factors and components of cognitive readiness of university presidents from the perspective of cognitive science and higher education experts
شناسایی عوامل مؤثر و مؤلفه‌های آمادگی شناختی رؤسای دانشگاه از نظر متخصصان علوم شناختی و آموزش عالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Computational-mathematical modeling of decision-making using Iowa Gambling Task based on Cognitive Inputs
مدل‌سازی ریاضیاتی‌محاسباتی تصمیم‌گیری با استفاده از آزمون ایوا بر اساس ورودی‌های شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identification of Asperger's from healthy individuals: Using a graph theoretical approach on the task-free fMRI data
تشخیص افراد اسپرگر از سالم با به کارگیری نظریه گراف بر روی تصاویر عملکردی مغز به روش تشدید مغناطیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of simultaneous consumption of Ginkgo extract and Ritalin on the passive avoidance learning in male Wistar Rats
تاثیر مصرف همزمان عصاره جینکو و ریتالین بر یادگیری شرطی احترازی غیر فعال در موش‌های نر نژاد ویستار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of sensory processing training on some neuropsychology skills of students with visual impairment
بررسی تأثیر آموزش پردازش حسی بر برخی مهارت‌های عصب روان‌شناختی دانش‌آموزان با آسیب بینایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of motor sequential training on language development in 4-to 8-year-old deaf children with cochlear implants
اثر تمرینات حرکتی متوالی بر رشد زبانی کودکان 4 تا 8 سال ناشنوا با کاشت حلزون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of cognitive and metacognitive learning strategies training on academic procrastination and self efficacy in students
تاثیر آموزش راهبرد­های یادگیری شناختی و فراشناختی بر اهمال­‌کاری تحصیلی و خودکارآمدی دانش­ آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Cognitive distinction of students with specific learning disorder versus students with learning problem: The roles of working memory, processing speed and problem solving
تمایز شناختی دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه و مشکل یادگیری: نقش حافظه کاری، سرعت پردازش و حل مسأله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Neural correlates of fairness consideration in children in interaction with their In-/Out-group: An event-related potential study
همبسته‌های عصب‌شناختی عدالت در کودکان در رابطه با گروه خودی/غیرخودی: مطالعه پتانسیل وابسته به رویداد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles