Journal archive for Google Scholar Robot!

Advances in Cognitive Science

تازه های علوم شناختی



Volume 21, Number 2 (2019-9)


Effects of model type on mirror neurons activity during observation of a motor skill
تأثیر نوع الگو بر فعالیت نورون‌های آینه‌ای حین مشاهده یک مهارت حرکتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of time perception between subjects with major depression disorder and normal subjects using emotional stimuli
مقایسه ادراک زمان محرک‌های دارای بار هیجانی در افراد مبتلا به افسردگی اساسی و گروه بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of attention bias modification by computerized attention training on reducing social anxiety of adolescents
اثربخشی اصلاح سوگیری توجه با استفاده از آموزش توجه رایانه‌ای در کاهش اضطراب اجتماعی نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Socratic dialogic teaching on sixth grade students' attention and academic achievement
مطالعه تاثیر تدریس گفت و شنود سقراطی بر عملکرد توجه و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of Rhythmic-Musical Exercises on Visual Perception and Executive Function of 8-10 Year Old Children with Dyslexia
اثر تمرینات ریتمیک_موسیقیایی بر ادراک بینایی و کارکرد اجرایی کودکان 10-8 سال نارساخوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impact of branding social responsibility on the memory of consumers using brain waves analysis
تاثیر مسئولیت اجتماعی برند بر روی حافظه مصرف‌کنندگان با تحلیل امواج مغزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Semantic network of verb prefix: “forou” in terms of a cognitive semantics approach
بررسی شبکه‌ معنایی پیشوند «فرو» از منظر معناشناسی شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The impact of phonological awareness training on working memory in children with reading
تاثیر آموزش آگاهی واجی بر حافظه کاری در دانش‌آموزان با مشکلات خواندن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mediation role of cognitive regulation in predicting rumination based on distress tolerance in patients undergoing methadone maintenance therapy
نقش میانجی گری نظم جویی شناختی در پیش‌بینی نشخوار فکری بر اساس تحمل پریشانی در بیماران تحت درمان نگهدارنده متادون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of meta-cognitive therapy on alcoholism potential in students
اثربخشی فراشناخت درمانی بر میزان استعداد الکلیسم دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of menstrual cycle on the types of attention and executive functions in women aged 18-30 years
اثر سیکل قاعدگی بر انواع توجه و کارکردهای اجرایی در زنان 30-18 سال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparative study on attentional bias between children with asthma and healthy peers with high and low anxiety levels
مقایسه سوگیری توجه بین کودکان مبتلا به آسم و کودکان سالم با اضطراب بالا و پایین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles