Journal archive for Google Scholar Robot!

Advances in Cognitive Science

تازه های علوم شناختی



Volume 11, Number 4 (2010-1)


Research in Education: Science or Philosophy? Implications of Cognitive Science Methodology for Education
پژوهش تربیتی: علم یا فلسفه؟ بررسی پیآمدهای روش شناسی علوم شناختی در تعلیم تربیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Epistemological and Motivational Beliefs in Students with Cognitive Engagement
رابطه‌ی باورهای معرفت شناختی و انگیزشی دانشجویان دچار درگیری شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Mental Set on Problem Solving: The Trap of Expertise
تأثیر آمایه ذهنی بر عملکرد حل مسأله: تله خبرگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Applicability of Functional Job Analysis in Analyzing Cognitive Functions
کارآیی تحلیل عملکردی شغل در تحلیل کارکردهای شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Mediating Role of Maladaptive Core Beliefs and Eating Disorder Beliefs in the Relationship Between Parental Bonding and Eating Disorder Symptoms
بررسی نقش واسطه ای باورهای ناسازگار مرکزی و باورهای اختلال خوردن در علایم اختلال خوردن و پیوند والدینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Alexithymia and Emotional Intelligence in Gifted and Non-gifted High School Students
مقایسه ناگویی هیجانی و هوش هیجانی در دانش آموزان تیزهوش و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study on Cognitive and Depressive Disorders in the Elderly and Their Correlation with Each Other
بررسی اختلالات افسردگی و شناختی سالمندان و ارتباط آنها با یکدیگر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Cognitive Approach to a Persian Polysemic Verb Assessment of the Simple Verb “Oftadan”
رویکردی شناختی به یک فعل چندمعنای فارسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles