Journal archive for Google Scholar Robot!

Advances in Cognitive Science

تازه های علوم شناختی



Volume 24, Number 1 (2022-3)


The effectiveness of mindfulness meditation on time perception using a temporal bisection task in a healthy female student population in Tehran
اثربخشی مراقبه ذهن‌آگاهی بر ادراک زمان با کاربرد تکلیف دوقسمتی زمانی در جمعیت دانشجویی دختر سالم شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of mindfulness-based stress reduction on state/trait anxiety and hypertension in patients with coronary heart disease with hypertension
اثربخشی برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر اضطراب پنهان، اضطراب آشکار و فشار خون در بیماران کرونری قلبی با فشار خون بالا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of tendency to extramarital relationships based on early maladaptive schemas and social support in women
پیش‌بینی گرایش به روابط فرازناشویی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه و حمایت اجتماعی در زنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparison of the effects of pharmacotherapy and attentional plays on hyperactivity and neurological soft signs in children with attention deficit/hyperactivity disorder
مقایسه دو روش دارودرمانی و بازی‌های مبتنی بر توجه بر نشانه‌های بیش‌فعالی و علائم عصب‌شناختی نرم در پسران مبتلا به نقص توجه/بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the effectiveness of cognitive therapy based on acceptance and commitment with a focus on self-compassion on deterministic thinking and positive thinking in couples
بررسی اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر پذیرش و تعهد با تمرکز بر شفقت به خود بر تفکر قطعی‌نگر و مثبت‌اندیشی زوجین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Psychometric properties of the attention network test in Iranian children and adults
ویژگی‌های روان‌سنجی آزمون شبکه توجه در کودکان و بزرگسالان ایرانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the relationship among dimensions of aesthetic sensitivity and intelligence in students: Comparing based on gender and age
رابطۀ ابعاد حساسیت و هوش زیباشناسی در دانش‌آموزان: مقایسه برپایۀ جنسیت و سن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting students' substance addiction: The role of worry, ruminant, and alexithymia
پیش‌بینی اعتیادپذیری به مواد دانش‌آموزان: نقش نگرانی، نشخوار فکری و ناگویی هیجانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the effectiveness of the cognitive empowerment program based on virtual reality technology on working memory for the elderly with mild cognitive impairment
ارزیابی اثربخشی برنامه توانمندسازی شناختی مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی بر حافظه کاری افراد سالمند دارای آسیب شناختی خفیف
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Decision-making in Basketball offense tactics: Comparing mixed training based on verbal instructions
تصمیم‌گیری در تاکتیک‌های حمله بسکتبال: مقایسه تمرینات ترکیبی مبتنی بر دستورالعمل کلامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of educational interventions based on Piaget's cognitive approach on the math performance of students with a specific learning disorder
تاثیر مداخلات آموزشی مبتنی بر رویکرد شناختی پیاژه بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The results of the dual-process hypothesis for normative ethics: A critical analysis
نقد نتایج برآمده از فرضیه فرآیند دوگانه در اخلاق هنجارین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles