Journal archive for Google Scholar Robot!
Advances in Cognitive Science
تازه های علوم شناختی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 24, Number 2 (2022-7)
How realistic are we?: Investigating the degree of alignment between our perception and the objective reality
ما چقدر واقعگرا هستیم؟: بررسی میزان مطابقت بین ادراک ما و واقعیت بیرونی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Investigating the simple and multiple linear relationships between ambiguity tolerance, cognitive flexibility, and thinking styles with cognitive and emotional creativity
بررسی رابطه خطی ساده و چندگانه قدرت تحمل ابهام، انعطافپذیری شناختی و سبکهای تفکر با خلاقیت شناختی و هیجانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Development and validation of elderly cognitive reserve scale
طراحی و اعتباریابی مقیاس اندوخته شناختی سالمندان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Psychometric properties of the Persian version of sensory processing sensitivity scale
بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی مقیاس حساسیت پردازش حسی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Psychometric characteristics of inhibition component of executive functions: Comparing normal people with clinical disorders
ویژگیهای روانسنجی مؤلفه بازداری کارکردهای اجرایی: مقایسه افراد عادی با اختلالات بالینی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Psychometric properties of the Persian version of the short form Memory Experience Questionnaire
ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی فرم کوتاه پرسشنامه تجارب حافظه
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effect of pictorial induction of death and Coronavirus threat on death thought accessibility: An experimental study based on Terror Management Theory
تأثیر القای تصویری تهدید مرگ و بیماری کرونا بر دسترسیپذیری فکر مرگ: یک مطالعۀ آزمایشی مبتنی بر نظریۀ مدیریت وحشت
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Development of an educational package based on the cognitive construal operations of perspective and figure-ground and its effect on the sixth-grade primary school students’ descriptive writing skill
تدوین بسته آموزشی مبتنی بر فرایندهای تعبیری شناختی منظر و نگارهزمینه و تأثیر آن بر مهارت نگارش توصیفی دانشآموزان پایه ششم دبستان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Predicting academic self-handicapping based on metacognitive beliefs, fear of negative appraisal and perfectionism regarding the mediating role of goal orientation: Presenting a structural model
پیشبینی خودناتوانسازی تحصیلی بر اساس ترس از ارزیابی منفی، باورهای فراشناختی، کمالگرایی با توجه به نقش واسطهای جهتگیری هدف در دانشآموزان: ارائه مدل ساختاری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparing the effectiveness of attention training methods based on Fletcher’s program and subsidized cognitive rehabilitation method on cognitive avoidance of executive functions of children with special learning disabilities
مقایسه اثربخشی روشهای آموزش توجه بر اساس برنامه Fletcher و روش بازتوانی شناختی رایانهای بر اجتناب شناختی کارکردهای اجرایی کودکان دارای اختلال یادگیری خاص
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effect of training schedule and attentional focus instructions on executive function in the elderly
تاثیر آرایش تمرین و دستورالعملهای کانون توجه بر کارکردهای اجرایی در سالمندان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effectiveness of mindfulness-based cognitive therapy on inhibitory control and selective attention in adults with attention-deficient/hyperactivity disorder
اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بر کنترل بازداری و توجه انتخابی بزرگسالان مبتلا به اختلال بیشفعالی/نقص توجه
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles