Journal archive for Google Scholar Robot!

Advances in Cognitive Science

تازه های علوم شناختی



Volume 16, Number 3 (2014-10)


The Comparison of Executive Functions in Obsessive-Compulsive Disorder and Major Depressive Disorder Patients with Healthy Individuals
بررسی و مقایسه کارکردهای اجرایی در بیماران مبتلا به اختلال افسردگی اساسی و وسواسی-جبری با افراد سالم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparison of Executive Functions in Students with And Without Reading Disorder
مقایسۀ کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان دارای اختلال خواندن با دانش‌آموزان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Fear of Negative Evaluation and Selective Attention to Social Threat Words in Adolescents
ترس از ارزیابی منفی نوجوانان و توجه انتخابی آنها به کلمات تهدیدکنندۀ اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Cognitive Inflixibility And Problem Solving Styles Among Ruminative And Nonruminative Students
مقایسۀ انعطاف‌ناپذیری شناختی و سبک‌های حل‌مسأله در دانشجویان دارای نشخوار فکری و بدون نشخوار فکری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparison of Correlation between Expressive and Receptive Language in Gifted and Normal Female Students of Elementary Schools in Isfahan City
مقایسه همبستگی بین زبان بیانی و دریافتی در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی مقطع ابتدایی شهر اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Performance of Post-Traumatic Stress Disorder Subjects in Verbal and Visual False Memory Tasks
عملکرد افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه در تکلیف حافظۀ کاذب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Neurofeedback Instruction on Visual Perception of Primary School Students with Dyscalculia
تاثیر آموزش نوروفیدبک بر ادراک بینایی دانش آموزان ابتدایی با اختلال یادگیری ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles