Journal archive for Google Scholar Robot!

Advances in Cognitive Science

تازه های علوم شناختی



Volume 21, Number 4 (2020-1)


The effectiveness of TREZ training on the philosophical mindfulness and metacognitive strategies of girl students
اثربخشی آموزش تریز بر ذهنیت فلسفی و راهبرد‌های فراشناختی دانش‌آموزان دختر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Emotion recognition based on multimodal fusion using mixture of brain emotional learning
بازشناسی هیجان مبتنی بر همجوشی اطلاعات چندوجهی با استفاده از مدل ترکیبی یادگیری هیجانی مغز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comprehension and production of spatial and non-spatial prepositions in specific language impairment children versus healthy children Based on cognitive linguistics
درک و بیان حروف اضافه مکانی و غیرمکانی در کودکان مبتلا به آسیب ویژه زبانی در مقایسه با کودکان طبیعی در چارچوب زبان‌شناسی شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of mindfulness-based cognitive therapy on locus of control and achievement motivation in students with learning problems
اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر منبع کنترل و انگیزش پیشرفت دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Bumetanide-related effect on attention to face parts in children and adolescents with autism spectrum disorder using the eye tracking algorithm
بررسی تاثیر داروی بومتاناید بر میزان توجه به اجزای چهره در کودکان و نوجوانان با اختلال طیف اوتیسم با استفاده از سیستم ردیاب چشمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between PASS cognitive processes and future thinking in children with autism spectrum disorder
رابطه بین فرآیندهای شناختی پاس و تفکر آینده‌نگر در کودکان با اختلال طیف اوتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the components of situated cognition theory-based teacher education
تبیین مولفه‌های برنامه درسی تربیت معلم بر مبنای نظریه شناخت موقعیتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparative study of cognitive processes in students with deep versus superficial knowledge on interpreting graphs of mathematical functions based on Event-Related Potential
مقایسه پردازش شناختی دانشجویانِ با دانش عمیق و سطحی در حل مسائل تفسیر نمودار تابع ریاضی: یک مطالعه پتانسیل وابسته به رویداد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Dynamic modeling of major depressive disorder: Calculating the rate of occurrence and recurrence
مدل‌سازی دینامیکی اختلال افسردگی اساسی و محاسبه سرعت وقوع: بازگشت دوره‌های اختلال افسردگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The study of autobiographical memory and identity processing styles in Afghan immigrant adolescents suffering from post–traumatic stress disorder
بررسی حافظه‌ شرح حال و سبک‌های پردازش هویت در نوجوانان مهاجر افغان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of attentional bias modification on attentional bias, pre-attentional bias and craving in abstinent addicts
اثربخشی اصلاح سوگیری توجه بر سوگیری توجه، سوگیری پیش توجه و وسوسه در معتادان در حال ترک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of rapid response impulsivity and choice impulsivity between children with attention-deficit/hyperactivity disorder and normal children
مقایسه تکانشگری سرعتِ پاسخ و تکانشگری انتخاب در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش‌فعالی و کودکان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles