Journal archive for Google Scholar Robot!

Advances in Cognitive Science

تازه های علوم شناختی



Volume 15, Number 3 (2013-10)


The Efficacy of “I Can Problem Solve” Program in improving Problem Solving and Social Skills amongst Preschoolers and First Grade Students
تأثیر آموزش برنامۀ « من می توانم مشکل را حل کنم » بر بهبود مهارت حل مسئله و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان پیش دبستانی و پایۀ اول
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Neurocognitive and Kantian Schemas’ Trade Off
نسبت طرح‌واره در عصب‌شناسی شناختی با طرح واره کانتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Therelationship Between Metacognitive Beliefs With Saving Behavior/Hoarding Among Graduate Students
ارتباط باورهای فراشناختی دانشجویان با مؤلفه‌های رفتارذخیره‌ای/احتکار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Efficacy of Psycho-Motor Skills Training on Executive Functions amongst Pre-school Children with non-Verbal Learning Disabilities
اثربخشی آموزش مهارت‌های روانی- حرکتی بر کارکردهای اجرایی کودکان پیش‌دبستانی دارای اختلالات یادگیری غیرکلامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Metacognition Therapy on Controlling of Obsessive Thoughts and Increasing of Adjustment In Case of Obsessive-Compulsive Disorder
اثر درمان فراشناختی ولز بر کنترل افکار وسواسی و افزایش سازگاری یک مورد وسواسی-جبری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of Melodic Intonation Therapy on 7-10- year, Persian, Autistic, Male Children’s Speech
تأثیر روش آواز آهنگین برکیفیت گفتار کودکان درخودمانده ( اوتیستیک) هفت تا ده ساله پسر فارسی ‌زبان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Improvement of Reading Performance Through Vision Therapy
بهبود عملکرد خواندن از طریق مداخلات دیداری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Improvement of Reading Performance Through Vision Therapy
بهبود عملکرد خواندن از طریق مداخلات دیداری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles