Journal archive for Google Scholar Robot!

Advances in Cognitive Science

تازه های علوم شناختی



Volume 9, Number 1 (2007-4)


A Review of Adler's Theories
مروری بر نظریات آدلر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Prediction of Teachers' Ratings of Students' Function Using Meeker's Cognitive Abilities Test in Fourth and Fifth Grade Elementary Schoolchildren
پیش بینی ارزیابی معلم از عملکرد دانش آموز با استفاده از آزمون توانایی های شناختی میکر در دانش آموزان کلاس های چهارم و پنجم ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Training Methods and Educational Self Regulation on Academic Achievement
تأثیر روش‌های تربیتی و خودتنظیمی تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Dual Task Interference in Explicit and Implicit Sequence Learning in Youth and Elderly
اثر تداخلی تکلیف دوگانه در یادگیری صریح و ضمنی توالی حرکتی در سالمندان و جوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Association of Sensory-Processing Sensitivity With Parenting Styles and Indices of Psychopathology
ارتباط حساسیت پردازش حسی با شیوه های فرزند پروری و شاخص های آسیب شناسی روان شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Success and Failure on The Physiological Responses of Perfectionist and Non-Perfectionist Subjects
اثر موفقیت و شکست بر پاسخ های فیزیولوژیک افراد کمال گرا و غیرکمال گرا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developmental Study of Explicit and Implicit Memory in Children
بررسی تحولی حافظه آشکار و ناآشکار کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Amygdala Glutamatergic System in The Acquisition and Expression of Morphine- Induced Place Preference in Wistar Rats
نقش سیستم گلوتاماترژیک آمیگدال مرکزی در اکتساب و بیان ترجیح مکان شرطی‌شده ناشی از مورفین در موش بزرگ آزمایشگاهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles