Journal archive for Google Scholar Robot!
Advances in Cognitive Science
تازه های علوم شناختی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 26, Number 3 (2024-11)
Study of lexical-semantic skills of Persian-speaking adults with autism spectrum disorder based on the Persian version of Montreal Protocol for the evaluation of communication
مطالعه مهارتهای واژگانیمعنایی بزرگسالان مبتلا به اتیسم فارسیزبان بر پایه پروتکل ارزیابی مهارتهای ارتباطی مونترال
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Investigating brain responses to topicalization processing in Persian based on Friederici’s model
بررسی پاسخ مغزی به فرآیند مبتداسازی در زبان فارسی بر مبنای مدل Friederici
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The impact of first aid communication skills training on adolescents’ communication, wisdom, thinking, and decision-making styles of adolescents aged 13 to 15
اثربخشی مداخله کمکهای اولیه مهارتهای ارتباطی نوجوان بر سبکهای ارتباطی، خردمندی، سبکهای تفکر و سبکهای تصمیمگیری نوجوانان 15-13 ساله
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparing the ability of motor simulation in children with cerebral palsy and typical children: The role of embodied cognition
مقایسه توان شبیهسازی حرکتی کودکان فلج مغزی و کودکان سالم: نقش شناخت جسمیشده
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Design, validation, and efficacy of an executive function training program on response inhibition in preschool children
طراحی و اعتبارسنجی برنامه آموزشی کارکردهای اجرایی و تاثیر آن بر بازداری پاسخ کودکان پیشدبستانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Measuring the degree of stress based on the Stroop test using the electrical resistance of the skin
سنجش درجات استرس بر اساس تست استروپ با استفاده از مقاومت الکتریکی پوست
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Investigating the effect of forbrain stimulation on auditory attention in hyperactive children aged 6-11 years
بررسی اثربخشی روش تحریک Forbrainبر توجه شنیداری در کودکان دارای اختلال بیش فعالی/نقص توجه 11-6 سال
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The relationship between academic optimism and academic adjustment in students: The mediating role of rumination
رابطه خوشبینی تحصیلی با سازگاری تحصیلی دانشآموزان: نقش واسطهای نشخوار فکری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles