Journal archive for Google Scholar Robot!

Advances in Cognitive Science

تازه های علوم شناختی



Volume 18, Number 2 (2016-7)


the Assessment and Comparison of Free Throw Basketball in Male School Students and Hand-eye Dominance
مقایسه و بررسی پرتاب آزاد بسکتبال دانش آموزان پسر همسوی و دگرسوی از نظر دست و چشم برتر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Spectrum Project Activities on Multiple Intelligence in Preschool Children with Neuropsychological/Developemental Learning Disabilities
اثر فعالیت های پروژه ی طیف بر هوش های چندگانه ی کودکان پیش دبستانی دارای اختلال یادگیری عصب روان شناختی تحولی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Receptive and Expressive Prosodic Functions in 5-10 Year-Old Typically-Developing Farsi-Speaking Children: Evidence from a Psycholinguistic Approach
درک و بیان کاربردهای نوای گفتار در کودکان بهنجار فارسی زبان پنج تا 10 ساله شواهدی از رویکرد روان‌شناسی زبان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Prevalence of Personality Disorders and its Relationship with the Attachment Styles among Patients Referring to Psychological Clinics in Tehran
میزان شیوع اختلالات شخصیت و رابطه ی آن با سبک های دلبستگی در مراجعین به کلینیک های روان شناختی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development of a Cognitive Model for the Evaluation of Factors Contributing to Audience Trust in the News Media Using the Brain Emotion Learning Machine
توسعه ی یک مدل شناختی در ارزیابی عوامل اعتماد مخاطب به رسانه ی خبری با استفاده از ماشین یادگیر عاطفی مغز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Disgusting Pictures to Assess Visual Attention Processes in Obsessive-Compulsive Disorder: Test Development and Preliminary Validation
تصاویر چندش آور مناسب در ارزیابی توجه دیداری افراد مبتلا به اختلال وسواسی-جبری :مطالعه ای برای ساخت و اعتباریابی اولیه ی آزمون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Psychometric Analysis of the ‘Stress Appraisal Measure-Revised’ among University Students
تحلیل ویژگی های روان سنجی مقیاس ارزیابی شناختی استرس در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Lexical-Semantic Processing: A Comparison between Schizophrenics and Healthy Individuals
پردازش واژگانی– معنایی: مقایسه ی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا با افراد سالم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles