دوره 18، شماره 2 - ( تابستان 1395 )                   جلد 18 شماره 2 صفحات 94-86 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Golnejad A, Ghanaee A, Feyzi Z. the Assessment and Comparison of Free Throw Basketball in Male School Students and Hand-eye Dominance. Advances in Cognitive Sciences. 2016; 18 (2) :86-94
URL: http://icssjournal.ir/article-1-499-fa.html
گل نژاد عباس، غنایی علی، فیضی ژاله. مقایسه و بررسی پرتاب آزاد بسکتبال دانش آموزان پسر همسوی و دگرسوی از نظر دست و چشم برتر. تازه های علوم شناختی. 1395; 18 (2) :94-86

URL: http://icssjournal.ir/article-1-499-fa.html


1- مرکز آموزش علمی کاربردی بهزیستی خراسان رضوی، خراسان رضوی، ایران.
2- دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران.
3- روانشناسی سلامت، دانشگاه خوارزمی تهران( تربیت معلم سابق)، تهران، ایران.
چکیده:   (2185 مشاهده)
هدف: هدف از این پژوهش مقایسه میزان دقت پرتاب آزاد بسکتبال دانش آموزان پسر همسو و دگرسو از نظر چشم و دست می باشد.
 روش: تعداد ۶۰ نفر شرکت کننده از دانش آموزان پسر سال سوم متوسطه اداره آموزش و پرورش ناحیه شش مشهد که داوطلب و واجد شرایط انتخاب و با توجه به همسویی و دگرسویی به دو گروه طبقه بندی شدند. تکلیف مورد نظر دقت پرتاب آزاد بسکتبال از نقطه پنالتی یا شوت یک دست بود. شرکت کنندگان پس از آموزش طی ۵ روز متوالی در هرروز ۳۰ پرتاب انجام دادند و پس از آن ۱۰ پرتاب دیگر به عنوان امتیاز دقت پرتاب آزاد در نظر گرفته شد.
 یافته ها: نتایج نهایی نشان داد بین عملکرد پرتاب دو گروه همسو و دگرسو اختلاف معناداری وجود دارد  (۲۴/۸۲۱= F و  ۰/۵۰=p).
نتیجه گیری: با شناخت ویژگی ها و خصوصیات افراد، می توان فعالیت های مورد نظر را بر اساس تفاوت های فردی ورزشکار طراحی کرد که منجر به تسریع دررشد و تعالی ورزشکاران می شود.
متن کامل [PDF 646 kb]   (389 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/9/6 | پذیرش: 1395/12/6 | انتشار: 1396/4/6

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تازه های علوم شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Advances in Cognitive Science

Designed & Developed by : Yektaweb