Journal archive for Google Scholar Robot!

Advances in Cognitive Science

تازه های علوم شناختی



Volume 12, Number 4 (2011-1)


Characteristics of Unwanted Intrusive Thoughts in Clinical and Nonclinical Population
علایم و ویژگی‌های افکار مزاحم ناخواسته در جمعیت بالینی و غیربالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of self-regulation of Emotional and Motivational Executive Functions in Subtypes of Attention-Deficit / Hyperactivity Disorder Based on Barkley's Model
مقایسه کارکردهای اجرایی خودتنظیمی هیجان و انگیزش در زیرمجموعه‌های اختلال کمبود توجه – بیش‌فعالی بر اساس مدل بارکلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship of Metacognition and Metaphor with Self-regulation
رابطۀ فراشناخت و استعاره با خود-نظم بخشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Metacognitive Therapy, Fluvoxamine and Combined treatment in Improving Metacognitive Beliefs and Subjective Distress of Patients with Obsessive-Compulsive Disorder
مقایسۀ اثربخشی درمان‌فراشناختی، درمان با فلووکسامین و درمان ترکیبی بر بهبود باورهای فراشناختی و پریشانی ذهنی بیماران مبتلا به اختلال وسواسی- اجباری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Model of the Relationship Between Self-efficacy Perceived Instrumentality and Academic Achievement: Investigating the Mediating Role of Self-regulating Learning
الگوی ساختاری رابطه خودکارآمدی، سودمندی ادراک شده و پیشرفت تحصیلی: بررسی نقش واسطه‌ای یادگیری خود‌نظم‌بخش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of the Ability of First Phoneme Identify of Words and Nonwords in Normal 5-6 Year-old Persian-speaking Children
بررسی توانایی شناسایی واج آغازین کلمه‌ها و ناکلمه‌ها در کودکان بهنجار پنج تا شش‌سالۀ فارسی زبان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of Effectiveness of Neuropsychological Interventions for Improving Academic Performance of Children with Mathematics Learning Disabilitie
اثر مداخلات عصب‌ روان‌شناختی بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان دچار ناتوانی‌های یادگیری ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attribution Moderator of Relationship between Belief in a Just World with Female Students’ Aggressive Reaction
اسناد تعدیل‌کنندۀ رابطۀ باور به دنیای عادلانه با واکنش پرخاشگرانۀ دانش‌آموزان دختر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles