Journal archive for Google Scholar Robot!

Advances in Cognitive Science

تازه های علوم شناختی



Volume 18, Number 4 (2017-1)


The Effectiveness of Adlerian Parent Training on Executive Functions in Children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder
اثربخشی آموزش والدین با رویکرد آدلری بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Repetition Suppression Phenomenon and Pitch of the Auditory Stimulus on Perceived Duration and N1 and P2 Auditory Evoked Potentials (AEP)
تأثیر پدیده ی سرکوب تکرار و فرکانس محرک شنیداری بر ادراک زمان و پتانسیل های برانگیخته شده ی شنیداریN1 و P2
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Facial Emotion Recognition Deficit in two Groups of Children with ADHD- with and without Conduct Disorder-Compared with Normal Children
نقص بازشناسی هیجان چهره در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی با و بدون اختلال سلوک در مقایسه با کودکان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Cognitive Training on Freezing of Gait in Patients With Parkinson’s Disease
اثر تمرینات شناختی بر انجماد راه رفتن بیماران مبتلا به پارکینسون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Casual Relations Between Worry, Worry Attacks Among Patients With PTSD
روابط علی نگرانی و حمله های نگرانی در بیمارن مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparison of Cognitive Flexibility, Theory of Mind and Working Memory in Students With Symptoms of Obsessive-Compulsive Disorder and Normal Group
مقایسه انعطاف پذیری شناختی، نظریه ذهن و حافظه کاری در دانشجویان دارای نشانه های وسواسی- جبری و گروه بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Emotional Memory Management Program on Cognitive Emotion Regulation Strategies
اثربخشی آموزش مدیریت حافظه هیجانی بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Sustained Attention and Response Inhibition between Adults with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder and Normal Controls During Cognitive Load Changes of Continuous Performance Task
مقایسه ی توجه ماندگار و مهار پاسخ در بزرگسالان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و افراد بهنجار حین تغییر بار شناختی آزمون عملکرد پیوسته
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles