Journal archive for Google Scholar Robot!

Advances in Cognitive Science

تازه های علوم شناختی



Volume 14, Number 1 (2012-4)


Implicit Association Test (IAT): Between-Constructs Comparison and Subjects’ Responding Strategies
بررسی آزمون تداعی ضمنی (IAT): مقایسه بین سازه ای و راهبردهای پاسخ دهی آزمودنی ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of Phonological Awareness Skills among Farsi Monolingual and Farsi-Arabic Bilingual Students in the Second Grade in Ahvaz
بررسی مهارت های آگاهی واجی دانش آموزان تک زبانه فارسی زبان و دو زبانه فارسی عرب زبان پایه دوم دبستان شهر اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Modeling of Relationships between Epistemological Beliefs, Academic Self-Efficacy, Metacognitive Self- Regulation, and Deep-Processing Strategy with High School Students’ Academic Performance
مدل یابی روابط بین باورهای معرفت شناختی، خودکارآمدی تحصیلی، خودنظم‌دهی فراشناختی و پردازش عمیق با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of Metacognition Training on the Improvement of Mathematical Function in Children with Mathematic Learning Disability
اثربخشی آموزش فراشناخت بر بهبود عملکرد ریاضی کودکان با ناتوانی یادگیری ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Different Dimensions of Attentional Functions of Opium Abusers with Short- or Long-Term Abstinent Periods
بررسی ابعاد مختلف کارکردهای توجهی مصرف کنندگان اوپیوم با دوره کوتاه یا بلند پرهیز از مواد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Study of Relationship between Mind Reading Ability and Big Five Factors of Personality
بررسی رابطه ی بین توانایی ذهن خوانی و پنج عامل بزرگ شخصیّت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Correlation between Theory of Mind (Intentionality) and Language in Normal Children
ارتباط بین نظریه ذهن (قصدمندی) و زبان در کودکان نرمال با استفاده از پارادیم اشکال متحرک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of Handedness and Gender on Auditory Attention in Bergen Dichotic Listening
تأثیر برتری دستی و جنسیت بر توجه شنوایی در آزمون شنوایی دایکوتیک برگن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles