Journal archive for Google Scholar Robot!
Advances in Cognitive Science
تازه های علوم شناختی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 14, Number 1 (2012-4)
Implicit Association Test (IAT): Between-Constructs Comparison and Subjects’ Responding Strategies
بررسی آزمون تداعی ضمنی (IAT): مقایسه بین سازه ای و راهبردهای پاسخ دهی آزمودنی ها
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Study of Phonological Awareness Skills among Farsi Monolingual and Farsi-Arabic Bilingual Students in the Second Grade in Ahvaz
بررسی مهارت های آگاهی واجی دانش آموزان تک زبانه فارسی زبان و دو زبانه فارسی عرب زبان پایه دوم دبستان شهر اهواز
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Modeling of Relationships between Epistemological Beliefs, Academic Self-Efficacy, Metacognitive Self- Regulation, and Deep-Processing Strategy with High School Students’ Academic Performance
مدل یابی روابط بین باورهای معرفت شناختی، خودکارآمدی تحصیلی، خودنظمدهی فراشناختی و پردازش عمیق با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دبیرستان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effects of Metacognition Training on the Improvement of Mathematical Function in Children with Mathematic Learning Disability
اثربخشی آموزش فراشناخت بر بهبود عملکرد ریاضی کودکان با ناتوانی یادگیری ریاضی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Evaluation of Different Dimensions of Attentional Functions of Opium Abusers with Short- or Long-Term Abstinent Periods
بررسی ابعاد مختلف کارکردهای توجهی مصرف کنندگان اوپیوم با دوره کوتاه یا بلند پرهیز از مواد
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Study of Relationship between Mind Reading Ability and Big Five Factors of Personality
بررسی رابطه ی بین توانایی ذهن خوانی و پنج عامل بزرگ شخصیّت
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Correlation between Theory of Mind (Intentionality) and Language in Normal Children
ارتباط بین نظریه ذهن (قصدمندی) و زبان در کودکان نرمال با استفاده از پارادیم اشکال متحرک
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effects of Handedness and Gender on Auditory Attention in Bergen Dichotic Listening
تأثیر برتری دستی و جنسیت بر توجه شنوایی در آزمون شنوایی دایکوتیک برگن
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles