Journal archive for Google Scholar Robot!

Advances in Cognitive Science

تازه های علوم شناختی



Volume 12, Number 2 (2010-7)


Critical Explanation of the Place of Neuroscience in the Field of Educational Knowledge and Practice
تبیین انتقادی جایگاه علوم اعصاب، در قلمرو دانش و عمل تربیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examination and Evaluation of Craving-Inductive Verbal Cues among Persian-Speaking Methamphetamine Abusers
بررسی و ارزیابی واژه‌های القاکنندۀ ولع مصرف، در سوءمصرف‌کنندگان مت‌آمفتامین فارسی‌زبان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Cognitive–Behavioral Group Therapy on Depression in Intractable Epileptic Patients (with Focusing on Dysfunctional Attitudes in Epilepsy)
اثر گروه‌درمانی شناختی-رفتاری بر افسردگی بیماران صرعی مقاوم به دارو (با تأکید بر نگرش‌های ناکارآمد ویژۀ صرع)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Schizotypal Traits and the Five-factor Model of Personality
بررسی ارتباط صفات شخصیت اسکیزوتایپی با الگوی پنج‌عاملی شخصیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examination of the Predictors of Hedonic Balance in Iranian University Students
بررسی پیش‌بینی‌کننده‌های تعادل لذتی در دانشجویان ایرانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of Executive Functions in Bipolar Disorders Patients
بررسی کارکردهای اجرایی بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of Behavior of Drug Addicts in Lowa Gambling Task Using Reinforcement Learning Model
تحلیل رفتار معتادان در آزمون قمار آیوا با استفاده از مدل یادگیری تقویتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Cognitive and Computational Model of Brain Activity during Emotional Stress
ارایه‌ی نقشه‌ی شناختی و مدل محاسباتی از عملکرد مغز در استرس هیجانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles