Journal archive for Google Scholar Robot!

Advances in Cognitive Science

تازه های علوم شناختی



Volume 19, Number 2 (2017-7)


The Eٍffect of Training on Problem-Solving Style and Self-Directed Learning
اثر آموزش تفکر انتقادی بر سبک های حل مساله ویادگیری خودراهبر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Retrospective,Everyday and Prospective memory Performance in Dِepressed and Non-Depressed Patients with Type 2 Diabetes Versus Healthy Controls
مقایسه عملکردهای حافظه گذشته نگر، روزمره و آینده نگر بیماران دیابتی نوع افسرده و غیرافسرده با افراد سالم II
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Preliminary Study on the Psychometric Characteristics of Scale Catastrophic Cognition in Adolescents
بررسی مقدماتی ویژگی های روان سنجی مقیاس شناخت های فاجعه آمیز در نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectivness of Logothrapy Training on Academic Engagement in Student
اثرآموزش معنادرمانی بر درگیری تحصیلی دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Sports Vision Exercises on Motor Fundamental Skills and Visual Perceptual Skills of 8-10-Year-Old Dyslexic Children
اثر تمرینات بینایی ورزشی بر ادراک بینایی و مهارت های حرکتی کودکان هشت تا 10 ساله ی نارساخوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Working Memory in Monolingual and Bilingual Individuals and Gender Differences
مقایسه ی حافظه ی کاری افراد دوزبانه و تک زبانه و تفاوت جنسیتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Construction and Validation of Computer Program of Attention Bias Modification Treatment for Social Anxiety Disorder
ساخت و اعتبار یابی برنامه ی رایانه ای درمان اصلاح سوگیری توجه برای اختلال اضطراب اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective Connectivity Estimation Based on Emotion EEG Signal by Granger Causality and Directed Transfer Function
تخمین پارامترهای ارتباط موثر در مغز از روی سیگنال الکتروانسفالوگرام احساسات، با استفاده از روش های علییت گرنجر و تابع انتقال مستقیم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles