دوره 3، شماره 3 - ( پاییز 1380 )                   جلد 3 شماره 3 صفحات 90-89 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

شریفی ونداد. علم مجاب سازی. تازه های علوم شناختی. 1380; 3 (3) :90-89

URL: http://icssjournal.ir/article-1-674-fa.html


چکیده:   (1189 مشاهده)
اما میزان دریافت حمایت‌هایی مانند بودجهء تحقیقاتی،سفرهای رایگان و فرصت‌های شغلی برای محققانی که بر بی‌خطری این داروها تأکید داشتند به ۱۰۰ درصد می‌رسید!رابطهء دوطرفه فقط شامل‌ هدیه دادن و حمایت مالی نیست،بلکه‌ تخفیف را نیز در برمی‌گیرد. آنها از گروهی از افراد عادی درخواستکمک نسبتا بزرگی‌ کردند(مانند همراهی کردن با تعدادی از نوجوانان زندانی در یک سفر گردشی)که‌ فقط ۱۷ درصد به آن پاسخ مثبت دادند. در آزمایش معروف میلگرام‌ (Milgram) و همکاران،زمانی که فقط یک‌ نفر(از محققان)به مدت ۶۰ ثانیه به آسمان خیره‌ می‌شد(بدون آنکه به چیزی خاصی نگاه کند)۴ درصد عابران به وی می‌پیوستند، اما وقتی تعداد این افراد ۵ نفر شد،تعداد عابرانی که به آنها پیوستند به ۱۸ درصد رسید و زمانی که ۱۵ نفر به آسمان خیره می‌شدند،۴۰ درصد عابران به آنها می‌پیوستند!تأیید اجتماعی در مورد بسیاری از مشکلات عمومی جامعه هم اهمیت دارد.
متن کامل [PDF 64 kb]   (261 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1380/3/1 | پذیرش: 1380/5/1 | انتشار: 1380/7/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تازه های علوم شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Advances in Cognitive Science

Designed & Developed by : Yektaweb