1- گروه مهندسی کامپیوتر، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- دانشیار گروه مهندسی هستهای، دانشکده فیزیک و مهندسی انرژی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
چکیده: (918 مشاهده)
مقدمه: هستانشناسی توصیفی صریح و طبیعی از مفاهیم یک دامنه از یک بحث است. در سالهای اخیر، توسعه هستانشناسی به منزله توصیف واژههای یک دامنه خاص و ارتباطات میان آنها مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از مفاهیم شناختی در هر زمینهای میتواند تفاوت ایجاد کند. در طراحی یک هستانشناسی، قطعا اگر برنامهریزی از جنبه شناختی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد نتایجی دقیقتر و عملکردی بهتر به همراه خواهد داشت. چشم انداز کسب و کار امروزه با پیچیدگی و عدم اطمینان همراه است و نیاز به ابزارهای مقابله با آن برای پیشرفت کسب و کار ضروری به نظر میرسد. یکی از بزرگترین علایم موفقیت مدیران موفق سازمانها، توانایی تفسیر رخدادها و وقایع غیر مرتبط و برنامهریزی نشده است.
روش کار: استفاده از علوم شناختی در این زمینه نیز قطعا مفید خواهد بود. برنامهریزی کسب و کار دقیق برای سودآوری با توجه به رقابت شدید جهان امروز، ضروری است. این بدان معنی است که تمام قسمتهای کسب و کار باید بهینه و تقویت شوند.
یافتهها: در این نوشته هستانشناسی کسب و کار با رویکرد شناختی طرحریزی و ارائه شده است.
نتیجهگیری: هدف از این پژوهش این است که به مفهوم طرحهای استراتژیک کسب و کار با رویکرد هستانشناسی شناختی بپردازیم تا پایهای برای ابزارهای مدیریت جدید فراهم شود.
نوع مطالعه:
پژوهشي اصیل |
موضوع مقاله:
مدل سازی شناختی، پردازش سیگنال و تصویربرداری مغز دریافت: 1401/7/20 | پذیرش: 1401/10/27 | انتشار: 1402/6/29