دوره 8، شماره 4 - ( زمستان 1385 )                   جلد 8 شماره 4 صفحات 86-89 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

خرازی کمال. یادگیری در رویکرد شناختی . تازه های علوم شناختی. 1385; 8 (4) :86-89

URL: http://icssjournal.ir/article-1-271-fa.html


چکیده:   (360 مشاهده)
علوم‌شناختی به عنوان دانشی چند رشته‌ای مرکب از علم اعصاب، روان‌شناسی، زبان‌شناسی، هوش مصنوعی و فلسفه ذهن یکی از دانش‌های نو است که در چند دهه اخیر توانسته است رازهای نهفته بیشتری را درباره مغز و ذهن آدمی بگشاید. این دانش نو بر همه ابعاد حیات انسانی، هر آنچه با مغز و ذهن انسان سروکار دارد، تأثیرگذار است و طبعاً یکی از مهم‌ترین زمینه‌هایی که بیشترین تأثیر را از یافته‌های آن خواهد پذیرفت آموزش و پرورش می‌باشد.
روان‌شناسی شناختی به عنوان یکی از شاخه‌های فرعی علوم‌ شناختی تلاش دارد کارکردهای مغز را بر اساس یافته‌های علوم‌ شناختی تبیین کند و آموزش و پرورش شناختی بر آن است که رویکرد شناختی را در صحنه آموزش و پرورش تجربه نماید1. در این مقاله یکی از موضوعات مهم روان‌شناسی یعنی یادگیری بر اساس رویکردشناختی تبیین می‌گردد.
متن کامل [PDF 127 kb]   (85 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۸۵/۵/۲۸ | پذیرش: ۱۳۸۵/۸/۱ | انتشار: ۱۳۸۵/۱۰/۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تازه های علوم شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Advances in Cognitive Science

Designed & Developed by : Yektaweb