مقالات پذیرفته شده                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه شهید بهشتی
چکیده:   (167 مشاهده)
 مقدمه:هدف پژوهش حاضر بررسی تغییرات  رفتاری و الکتروفیزیولوژیک بر اثر هدایت تسهیلی  توجه اولیه بر محدودیت های توجهی  مرکزی حین اجرای تکالیف دوگانه با سطوح  دشواری متفاوت بود. روش کار: 24 آزمودنی به‌طور داوطلبانه انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه ساده و انتخابی گمارش شدند. از یک الگوی تکلیف دوگانه همراه با و بدون نشانه  استفاده شد، در آن تکلیف دوم ساده یا انتخابی بود و قبل از  محرک اول یک نشانه ارائه می‌شد. فاصله زمانی بین تکلیف اول و دوم 200، 400 و 800 هزارم ثانیه بود. زمان پاسخ به محرک اول و دوم و مؤلفه‌های پتانسیل وابسته به محرک دوم ثبت و تحلیل شدند. یافته ها:  الگوی ساده زمان پاسخ سریعتری نسبت به الگوی ترکیبی داشت. همینطور، زمان پاسخ هدف در موقعیت سازگار سریع‌تر از موقعیت ناسازگار بود. کمترین زمان واکنش‌ها مربوط به گروه ساده و بیشترین متعلق به گروه انتخابی بود. اثر اصلی الگو، گروه و فاصله زمانی بر مؤلفه‌های حسی اولیه P1 و N1 معنادار بود. نتیجه گیری: تسهیل مراحل حسی-ادراکی اولیه از طریق هدایت توجه به سمت موقعیت سازگار می تواند موجب کاهش تداخل تکالیف دوگانه شود. 
     
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: روان شناسی شناختی
دریافت: 1399/2/31 | پذیرش: 1399/9/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تازه های علوم شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 All Rights Reserved | Advances in Cognitive Science

Designed & Developed by : Yektaweb