مقالات پذیرفته شده                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه شهید بهشتی
چکیده:   (97 مشاهده)
مقدمه: هدف کلی تحقیق تاثیر تمرینات شناختی بر یادگیری از طریق مشاهده در مهارت پرتاب دارت بود.
روش کار: 40 نفر دانش آموزان کلاس سوم و چهارم دبستان که به صورت داوطلبانه  انتخاب شدند. پژوهش در دو فاز اجرا شد، در فاز اول تمرینات شناختی برای تقویت شناختی و در فاز دوم تمرینات مهارت دارت با استفاده از یادگیری مشاهده ای انجام شد. در فاز اول تحقیق ابتدا از آزمودنی ها پیش آزمون شناختی گرفته شد.گروه ها همسان سازی شدند و به دو گروه تمرین شناختی( 20 نفر) و بدون تمرین شناختی( 20 نفر) تقسیم شدند. به گروه شناختی 8 جلسه تمرینات شناختی با تاکید بر تکالیف مرتبط به کارکرد هایی اجرایی داده شد. سپس از هر دو گروه پس آزمون شناختی گرفته شد. پیش آزمون و پس آزمون شناختی با استفاده از نرم افزار کرسی بلک - حافظه کاری انجام شدند. در فاز دوم تحقیق گروه ها به دو گروه 10 نفری مشاهده ای+بدنی و بدنی تقسیم شدند. از هر چهار گروه پیش آزمون مهارت پرتاب دارت گرفته شد. چهار گروه سه جلسه تمرین دارت (20 پرتاب) انجام دادند،فقط گروه مشاهده ای+بدنی علاوه بر پرتاب دارت ویدئو مدل ماهر پرتاب دارت را مشاهده کردند. مجددا از هر چهار گروه پس آزمون شناختی گرفته شد.
یافته ها: گروه شناختی+ مشاهده ای+ بدنی در پس آزمون دارت به طور معناداری بهتر از سایر گروه ها عمل کرد.
نتیجه گیری: تمرین شناختی باعث تقویت مهارت های شناختی شد. تمرین شناختی بر یادگیری از طریق مشاهده در مهارت پرتاب دارت تاثیر معنی داری دارد.
     
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: علوم اعصاب شناختی
دریافت: 1398/11/22 | پذیرش: 1399/1/28 | انتشار: 1399/4/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تازه های علوم شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Advances in Cognitive Science

Designed & Developed by : Yektaweb