دوره 19، شماره 3 - ( پاییز 1396 )                   جلد 19 شماره 3 صفحات 95-83 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shafeie S, Mozaffaripour R, Nushi M. A Phenomenological Study of Narratives of High- School Students with Different MIs about English Language and Learning. Advances in Cognitive Sciences 2017; 19 (3) :83-95
URL: http://icssjournal.ir/article-1-549-fa.html
شفیعی سمانه، مظفری پور روح اله، نوشی موسی. پدیدارشناسی دیدگاه دانش آموزان دوره ی متوسطه با هوش های چندگانه، نسبت به زبان انگلیسی و یادگیری آن. تازه های علوم شناختی. 1396; 19 (3) :83-95

URL: http://icssjournal.ir/article-1-549-fa.html


1- دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه شهید بهشتی
2- دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه خوارزمی، تهران
3- استادیار گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران
چکیده:   (2893 مشاهده)
مقدمه: هدف پژوهش حاضر ، بررسی دیدگاه دانش آموزان دورهی دوم متوسطه با هوش های چندگانه از زبان انگلیسی و یادگیری آن است.
روش: برای درک دیدگاه دانش آموزان از روش پدیدارشناسی تفسیری، رویکردهای پژوهش کیفی به  کار رفت. برای مصاحبه، نمونه ها به صورت هدفمند، پس از بررسی هوش های چندگانه با کمک پرسشنامه آرمسترانگ و پرسشنامه تنظیم شده مک کللان و کنتی ،از میان ۳۳ دانش آموز سال سوم دوره دوم متوسطه و از هر نوع هوش دو نفر انتخاب شدند. داده ها به وسیله مصاحبه ژرف نیمه ساختار یافته و مشاهده هدفمند جمع آوری ، نوشته و با روش پدیدارشناسی ونمنن تحلیل شد.
یافته ها: بر پایه یافته های پژوهش میتوان دیدگاه این دانشآموزان را در پنج بخش دسته بندی و  توصیف کرد که شامل نوع انگیزهی یادگیری زبان، جایگاه اجتماعی زبان انگلیسی، محتوای کتاب، روش ارزشیابی و روش تدریس است.
نتیجه گیری: نتایج نشان دهنده وجود برخی عقاید نادرست در بین دانش آموزان است که باید اصلاح  شود؛ باورهایی مانند دستور زبانگرایی، تصور سخت بودن یادگیری زبان، نوع نگاه به سطح اجتماعی زبان انگلیسی و نوع نگاه به فرهنگ و زبان بومی. از یافته های این پژوهش میتوان برای شناخت بهتر دانش آموزان و در نتیجه به کارگیری روش های موثرتر تدریس، یادگیری و ارزشیابی استفاده کرد.
متن کامل [PDF 492 kb]   (1313 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/12/18 | پذیرش: 1396/3/10 | انتشار: 1396/7/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

Designed & Developed by : Yektaweb