دوره 9، شماره 2 - ( تابستان 1386 )                   جلد 9 شماره 2 صفحات 61-68 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kaviani H, Pournaseh M, Sayad Lou S, Mohammadi M. Efficacy of Stress Management Training In Decreasing Depression and Anxiety in Students Applying for The Entry Exam of Iranian University. Advances in Cognitive Sciences. 2007; 9 (2) :61-68
URL: http://icssjournal.ir/article-1-367-fa.html
کاویانی حسین، پورناصح مهرانگیز، صیادلو سعید، محمدی محمدرضا. اثربخشی آموزش کنترل استرس در کاهش اضطراب و افسردگی شرکت‌کنندگان در کلاس کنکور . تازه های علوم شناختی. 1386; 9 (2) :61-68

URL: http://icssjournal.ir/article-1-367-fa.html


1- گروه روانپزشکی،‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات روانپزشکی و روانشناسی، تهران، ایران.
2- مرکز مشاوره چالش مهر، تهران، ایران.
3- مرکز مشاوره کیهان، تهران، ایران.
چکیده:   (2305 مشاهده)
هدف: تعیین اثر بخشی روش آموزش کنترل استرس در جمعیت شرکت کنندگان در کلاس های کنکور.
روش: این تحقیق در قالب یک کار نیمه آزمایشی، با تخصیص تصادفی ۲۱۷ نفر در هشت گروه (چهار گروه آزمایشی و چهار گروه گواه در دو گروه جنسی) به آزمون اثر هشت جلسه آموزش کنترل استرس بر کاهش افسردگی و اضطراب آزمودنی ها پرداخت. آنها در آغاز و پایان طرح توسط پرسش نامه های افسردگی و اضطراب بک آزمون شدند.
یافته ها: یافته های مطالعه دوم حاکی از اثربخشی شایان توجه روش کنترل استرس برای کاهش سطح اضطراب و افسردگی شرکت کنندگان در مطالعه است.
نتیجه گیری: به نظر می رسد سیاست گذاران جامعه باید به آوردن آموزش کنترل استرس در کنار آموزش های فشرده کنکور برای کاهش سطح اضطراب و افسردگی افراد توجه خاص داشته باشند.
واژه‌های کلیدی: کنترل استرس، اضطراب، افسردگی، کنکور
متن کامل [PDF 298 kb]   (6260 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1385/12/1 | پذیرش: 1386/2/2 | انتشار: 1386/4/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تازه های علوم شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Advances in Cognitive Science

Designed & Developed by : Yektaweb