دوره 16، شماره 1 - ( بهار 1393 )                   جلد 16 شماره 1 صفحات 39-48 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mousavi E, Alipour A, Zare H, Agah Heris M, Janbozorgi M. Effectiveness Of LEARN Multifaceted Intervention in Modifying Meta- Cognition and the Meta-Worry Beliefs . Advances in Cognitive Sciences. 2014; 16 (1) :39-48
URL: http://icssjournal.ir/article-1-222-fa.html
موسوی الهام، پور استاد احمد علی، زارع حسین، آگاه هریس مژگان، جان بزرگی مسعود. اثربخشی مداخلۀ چندوجهی لرن بر اصلاح باورهای فراشناختی و فرانگرانی. تازه های علوم شناختی. 1393; 16 (1) :39-48

URL: http://icssjournal.ir/article-1-222-fa.html


1- کارشناس ارشد روان شناسی عمومی دانشگاه پیام نور تهران
2- روانشناسی دانشگاه پیام نور تهران
3- دانشیار روان شناسی دانشگاه پیام نور تهران
4- استادیار روان شناسی دانشگاه پیام نور گرمسار
5- دانشیار روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
چکیده:   (1987 مشاهده)
هدف: هدف این پژوهش، بررسی اثر مداخلۀ چندوجهی لرن (LEARN) بر اصلاح باورهای فراشناختی و فرانگرانی دانشجویان دختر دانشگاه پیام ­نور تهران بود.
روش: برای انتخاب نمونه­، 26 آزمودنی پراسترس (58/35<PSS) با روش نمونه­ گیری در دسترس و بر اساس معیارهای ورود- خروج انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جای گرفتند. همۀ آزمودنی ­ها قبل و بعد از مداخلۀ چندوجهی لرن روی آزمودنی­ های گروه آزمایش، به کلیه گویه­ های پرسش­نامه­ های فراشناخت و فرانگرانی پاسخ دادند.
یافته­ ها: تحلیل داده­ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس بیانگر معناداری تفاوت تغییر نمرات فراشناخت و فرانگرانی دو گروه است (0/05>p).
نتیجه‌گیری: تأثیر مداخلۀ لرن بر چرخۀ استرس در سطوح شناختی، رفتاری و هیجانی می­تواند با اصلاح راهبردهای تغذیه­ کنندۀ باورهای فراشناختی به اصلاح باورهای فراشناختی و فرانگرانی دانشجویان پراسترس منتهی ­شود.

 
متن کامل [PDF 406 kb]   (1220 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1392/5/25 | پذیرش: 1392/10/25 | انتشار: 1393/1/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تازه های علوم شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Advances in Cognitive Science

Designed & Developed by : Yektaweb