دوره 23، شماره 4 - ( زمستان 1400 )                   جلد 23 شماره 4 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: IR.IUMS.REC.1397.181

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Taherikia M, Elahi A, Javadi A, Akbari Yazdi H. Fans’ Brain Responses to Social Responsibility of Famous Athletes. Advances in Cognitive Sciences. 2022; 23 (4)
URL: http://icssjournal.ir/article-1-1300-fa.html
طاهری کیا مریم، الهی علیرضا، جوادی امیرهمایون، اکبری یزدی حسین. واکنش‌های مغزی هواداران در پاسخ به مسئولیت اجتماعی ورزشکاران مشهور. تازه های علوم شناختی. 1400; 23 (4)

URL: http://icssjournal.ir/article-1-1300-fa.html


1- دانشگاه خوارزمی
2- دانشیار دانشگاه خوارزمی
3- دانشگاه کنت انگلستان
چکیده:   (124 مشاهده)
مقدمه: هدف تحقیق حاضر ارزیابی واکنش‌های مغزی هواداران در پاسخ به فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی ورزشکاران مشهور و متعاقب آن رفتارهای حامی جامعه آنان بود.
روش کار: با استفاده از رویکرد بازاریابی عصبی و از طریق یک طرح نیمه تجربی به ارزیابی واکنش‌های مغزی هواداران نسبت به فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی یک ورزشکار مشهور پرداخته شد.
یافته‌ها: یافته‌های الکتروآنسفالوگرافی مغز ۲۹ مشارکت کننده در تحقیق نشان داد مسئولیت اجتماعی ورزشکار مشهور می‌تواند واکنش‌های مغزی متفاوتی در مقایسه با ورزشکار غیرمشهور در هواداران ایجاد کند. همچنین فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی ورزشکار مشهور، تمایل به رفتارهای حامی جامعه از سوی  مشارکت کنندگان تحقیق را افزایش می‌دهد (۰۰۱/۰=P). این موضوع در هنگام تفکیک جنسیتی مشارکت کنندگان، تنها در مشارکت کنندگان زن معنادار بود (۰۰۱/۰=P).
نتیجه گیری: نتایج تحقیق حاضر می‌تواند کاربردهایی برای سازمان‌ها و بازاریابانی باشد که در پی استفاده از ورزشکاران در بازاریابی اجتماعی و تبلیغات تجاری خود هستند. همچنین یافته‌های مربوط به تفاوت‌های جنسیتی بدست آمده نیازمند توجه جدی توسط مدیران و بازاریابان ورزشی است.
     
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: مدل سازی شناختی، پردازش سیگنال و تصویربرداری مغز
دریافت: 1400/4/17 | پذیرش: 1400/9/23 | انتشار: 1400/11/6

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تازه های علوم شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Advances in Cognitive Science

Designed & Developed by : Yektaweb