دوره 12، شماره 1 - ( بهار 1389 )                   جلد 12 شماره 1 صفحات 17-25 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kajbaf M B, Lahijanian Z, Abedi A. A Comparison of Memory Profile in Normal Children and Children with Learning Disabilities in Dictation, Mathematics and Reading. Advances in Cognitive Sciences. 2010; 12 (1) :17-25
URL: http://icssjournal.ir/article-1-78-fa.html
کجباف محمدباقر، لاهیجانیان زهرا، عابدی احمد. مقایسه نیم‌رخ حافظه‌ی کودکان عادی با کودکان دچار ناتوانی‌های یادگیری در املا، ریاضی و روخوانی. تازه های علوم شناختی. 1389; 12 (1) :17-25

URL: http://icssjournal.ir/article-1-78-fa.html


1- گروه روان‌شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
2- دانشکده علوم تربیتی و زبان‌شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
چکیده:   (1953 مشاهده)
هدف: مقایسه حافظۀ کودکان دچار ناتوانی‌های یادگیری در املا، ریاضی، و روخوانی با کودکان عادی پایۀ چهارم ابتدایی شهر اصفهان.
روش: از بین دانش‌آموزان پایۀ چهارم ابتدایی در سال تحصیلی ۸۶-۱۳۸۵، چهار گروه ۱۵ نفری (۱۵ دانش‌آموز عادی، ۱۵ دانش‌آموز دچار ناتوانی در املا، ۱۵ دانش‌آموز دچار ناتوانی در ریاضی و ۱۵ دانش‌آموز دچار ناتوانی در روخوانی) به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای اندازه‌گیری حافظۀ آزمودنی‌ها، خرده‌آزمون حافظۀ آزمون هوش وکسلر به صورت انفردی اجرا شد. نتایج به روش تحلیل واریانس و آزمون توکی تحلیل شد.
یافته‌ها: این پژوهش نشان داد که بین نیم‌رخ حافظۀ کودکان عادی و کودکان دچار ناتوانی‌های یادگیری در املا، ریاضی و روخوانی تفاوت معناداری وجود دارد.
نتیجه‌گیری: حافظۀ دانش‌آموزان دچار ناتوانی‌های یادگیری مشکل جدی دا
رد و دانش‌آموزان دچار ناتوانی یادگیری املا نسبت به دو گروه دیگر حافظۀ ضعیف‌تری دارند.
متن کامل [PDF 337 kb]   (1206 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1388/9/1 | پذیرش: 1388/11/1 | انتشار: 1389/1/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تازه های علوم شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Advances in Cognitive Science

Designed & Developed by : Yektaweb