دوره 1، شماره 2 و 3 - ( تابستان و پاییز (ویژه نامه) 1378 )                   جلد 1 شماره 2 و 3 صفحات 67-68 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

سورانوویچ اس. ام.، گولدفرب آر. اس، لئونارد تی. سی.. گزیده 2: یک نظریه اقتصادی رفتاری درباب اعتیاد به سیگار. تازه های علوم شناختی. 1378; 1 (2 و 3) :67-68

URL: http://icssjournal.ir/article-1-607-fa.html


چکیده:   (223 مشاهده)
گزیده ۲: An Economic Theory of Cigarette Addicticon SM Suranovic , RS Goldfarb TC Leonard Joumal of Heath Economics ۱۹۹۹, ۱-۲۹
یک نظریه اقتصادی رفتاری در باب اعتیاد به سیگار کارشناسان علم اقتصاد برای توجیه رفتار انسان بر این باورند که افراد شیوه‌هایی را در زندگی انتخاب می‌کنند که بیشترین نفع‌ عاید آنان گردد و لذا به انتخابهای منطقی همخوان با ترجیحات خود دست می‌زنند تا به مطلوبیت حداکثر دست یابند، اما رفتارهای بسیاری از انسانها در نگاه اول چنین نیست. ایجاد اعتیاد:با افزایش مصرف،هزینه‌های انطباق یا در واقع علایم ترک افزایش می‌یابند،در این حالت کاهش مصرف با افزایش‌ حالات ناخوشایند همراه می‌شود و شخص مجبور است مصرف خود را بالا نگهدارد. در این شیوه مصرف متوسط کاهش می‌یابد اما دوره‌های سیگار کشیدن در سطح عادت ممکن است ادامه‌ پیدا کنند. نتیجه گیری در این مقاله برای توضیح انتخاب‌های ظاهرا غیر منطقی افراد مثل سیگار کشیدن،از مدل انتخاب در جهت منافع فرد استفاده‌ شده است.
متن کامل [PDF 104 kb]   (53 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۷۷/۱۱/۲۷ | پذیرش: ۱۳۷۸/۱/۱۱ | انتشار: ۱۳۷۸/۴/۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تازه های علوم شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Advances in Cognitive Science

Designed & Developed by : Yektaweb