دوره 1، شماره 2 و 3 - ( تابستان و پاییز 1378 )                   جلد 1 شماره 2 و 3 صفحات 67-68 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

جکسون هریس ریچارد. معرفی کتاب: A cognitive psychology of mass communication. تازه های علوم شناختی. 1378; 1 (2 و 3) :67-68

URL: http://icssjournal.ir/article-1-594-fa.html


چکیده:   (252 مشاهده)
در این کتاب با وجود آنکه رسانه‌های جمعی جملگی مورد توجه هستند تأکید بیشتر بر تلویزیون و تا حدی سینما است. در فصل اول از ۱۲ فصل کتاب هریس ابتدا به ارائه آمارهایی در مورد رسانه‌های جمعی می‌پردازد و میزان نفوذ این رسانه‌ها را به وضوح نشان می‌دهد: هر آمریکایی در هفته به طور متوسط ۱۵ ساعت از ۳۹ ساعت از اوقات فراغت خود را به تماشای تلویزیون می‌گذراند. پس‌ این سیستم و ماشین عظیم،تقریبا با بکارگیری تمام توان و استعداد خود سعی در جذب بیننده بیشتر دارد که در کتاب به مثالهای فراوانی به همراه آمارهای‌ مختلف اشاره شده است. فصل نهم به مسئله بحث‌انگیز خشونت در رسانه‌ها توجه دارد:به اعتقاد هریس و با توجه به یافته‌های معاصر مشکل اصلی تلویزیون مسئله‌ خشونت است و تحقیقات اثرات زیانبار مشاهده صحنه‌های خشونت‌بار را به اثبات رسانده‌اند و حتی اثر مخرب برنامه‌های دارای محتوی آشکار جنسی به‌ واسطه مضمون خشونت‌بار آنهاست تا مضمون خالص جنسی.
متن کامل [PDF 78 kb]   (42 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۷۷/۱۱/۲۵ | پذیرش: ۱۳۷۸/۴/۲۵ | انتشار: ۱۳۷۸/۷/۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تازه های علوم شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Advances in Cognitive Science

Designed & Developed by : Yektaweb