دوره 19، شماره 1 - ( بهار 1396 )                   جلد 19 شماره 1 صفحات 91-98 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Barzegar Bafrooei K, Hashemi A A S, Zarehi Mahmodabadi H. Investigating the Effectiveness of Training Self-Regulatory Learning Strategies on the Academic Delay of Gratification of High School Students. Advances in Cognitive Science. 2017; 19 (1) :91-98
URL: http://icssjournal.ir/article-1-557-fa.html
برزگر بفروبی کاظم، هاشمی اکرم السادات، زارعی محمودآبادی حسن. بررسی اثر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر تاخیر رضایت مندی دانش آموزان دبیرستانی . تازه های علوم شناختی. 1396; 19 (1) :91-98

URL: http://icssjournal.ir/article-1-557-fa.html


1- استادیار دانشکده روانشناسی ، پردیس علوم انسانی و اجتماعی، ی دانشگاه یزد
2- دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی ، دانشگاه یزد
3- استادیار دانشکده روانشناسی و علوم ، پردیس علوم انسانی و اجتماعی، ی دانشگاه یزد
چکیده:   (740 مشاهده)
مقدمه: هدف این پژوهش، بهبود تاخیر رضایتمندی تحصیلی دانش آموزان، با تاکید بر نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی اســت. 
روش: پژوهش حاضر از نوع آزمایشی است و جامعه ی آماری آن را تمامی دانش آموزان دختر ســال اول دبیرستان شهرستان یزد تشــکیل می دهند .از این تعداد ۰۶ نفر به عنــوان نمونه انتخاب و به صورت تصادفی در دو گــروه آزمایش و گواه جای گرفتند. ابتدا هر دو گروه به پرســش نامه ی تاخیر در رضایتمندی تحصیلی پاســخ دادند و سپس گروه آزمایش طی ۲۱ به ً جلســه تحت آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی قرار گرفت. درنهایت هر دو گروه مجددا پرسش نامه ی تاخیر در رضایتمندی تحصیلی پاسخ دادند.
یافته ها: نتایج تجزیه وتحلیل داده ها، که به روش تحلیل کوواریانس صورت گرفت، نشان داد که آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، تاخیر ی پویایی   نتایج پژوهش حاضر می تواند زمینه   در رضایتمندی تحصیلی را ارتقا داده است. 
نتیجه گیری: فرآیند آموزش و یادگیری و بهبود مهارت تاخیر در رضایتمندی تحصیلی دانش آموزان را فراهم آورد. 
متن کامل [PDF 632 kb]   (277 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۵/۶/۱۰ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۰/۱۰ | انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تازه های علوم شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Advances in Cognitive Science

Designed & Developed by : Yektaweb