دوره 5، شماره 4 - ( زمستان 1382 )                   جلد 5 شماره 4 صفحات 94-95 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

صادقی ماندانا. آزمون فرآیند شناختی در اختلال وسواسی- اجباری دوران کودکی. تازه های علوم شناختی. 1382; 5 (4) :94-95

URL: http://icssjournal.ir/article-1-303-fa.html


چکیده:   (142 مشاهده)

زمانی اختلال وسواسی- اجباری (OCD) دوران کودکی یک وضعیت نادر و حیرت‌آور شناخته می‌شد. ویژگی اولیه OCD، وسواس و اجبار می‌باشد که برای بیماران زمان‌بر و مایه احساس درماندگی است. تئوری شناختی سالکووسکیس1 که در زمینه فهم اتیولوژی ایجاد و تداوم OCD در افراد بزرگسال بسیار ارزشمند است، بر این عقیده مبتنی است که وسواس‌ها حد انتهایی طیف شناخت‌های طبیعی، ناخواسته و مزاحم هستند. مطالعات نشان داده‌اند که تقریباً 90 درصد افراد سالم، اغلب تجاربی از افکار، تصورات یا تکانه‌های مزاحم دارند که از نظر شکل و محتوا تفاوتی با افراد مبتلا به OCD ندارد، اما تعبیر بیماران مبتلا به OCD از افکار مزاحم، متمایزکننده افکار مزاحم طبیعی از افکار مزاحم وسواسی می‌باشد.
 

متن کامل [PDF 120 kb]   (20 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۸/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۶/۸/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۷

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تازه های علوم شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Advances in Cognitive Science

Designed & Developed by : Yektaweb