دوره 16، شماره 3 - ( پاییز 1393 )                   جلد 16 شماره 3 صفحات 42-52 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shafiee H, Zare H, Alipor A, Hatami J. Fear of Negative Evaluation and Selective Attention to Social Threat Words in Adolescents. Advances in Cognitive Science. 2014; 16 (3) :42-52
URL: http://icssjournal.ir/article-1-256-fa.html
شفیعی حسن، زارع حسین، علی پور احمد، حاتمی جواد. ترس از ارزیابی منفی نوجوانان و توجه انتخابی آنها به کلمات تهدیدکنندۀ اجتماعی. تازه های علوم شناختی. 1393; 16 (3) :42-52

URL: http://icssjournal.ir/article-1-256-fa.html


1- دانشجوی دکتری روان شناسی، مربی گروه روان شناسی دانشگاه پیام نور
2- استاد گروه روان شناسی دانشگاه پیام نور
3- استادیار گروه روان شناسی دانشگاه تهران
چکیده:   (964 مشاهده)
هدف: هدف این پژوهش بررسی تأثیر ترس از ارزیابی منفی بر توجه انتخابی نوجوانان است.
روش: بر اساس مقیاس ترس از ارزیابی منفی و به روش نمونه
گیری خوشهای چندمرحلهای ، 30  نوجوان دارای ترس از ارزیابی منفی زیاد و 30 نوجوان دارای ترس از ارزیابی منفی کم انتخاب شدند و تکلیف رایانهای دات-پروب کلمهای را انجام دادند.
یافته
ها: نتایج تحلیل آماری نشان داد که نوجوانان دارای ترس از ارزیابی منفی زیاد، به کلمات تهدید کنندۀ اجتماعی اجتناب توجهی نشان میدهند، در حالی که نوجوانان دارای ترس از ارزیابی منفی کم هیچگونه توجه انتخابی نشان ندادند.
نتیجه
گیری: ترس از ارزیابی منفی به عنوان یکی از مهمترین مؤلفههای شناختی اضطراب اجتماعی، باعث سوگیری توجه در نوجوانان میشود. در این مقاله در مورد کاربردهای درمانی نتایج بحث شده است.
متن کامل [PDF 485 kb]   (835 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۲/۴/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۲/۱۰/۲۶ | انتشار: ۱۳۹۳/۷/۲

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تازه های علوم شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Advances in Cognitive Science

Designed & Developed by : Yektaweb