مقالات پذیرفته شده                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه اصفهان
2- دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
چکیده:   (329 مشاهده)
مقدمه:کودکان مبتلا به اختلال لکنت در توجه و گفتار دچار اختلال هستند. بنابراین، هدف از تحقیق حاضر، بررسی اثر یک دوره تمرینات پینگ‌پنگ بر توجه و شدت لکنت کودکان مبتلا به اختلال لکنت رشدی بود. روش کار: در این پژوهش مورد منفرد، سه کودک مبتلا به اختلال لکنت با دامنه ی سنی 6 تا 7 سال به صورت هدفمند انتخاب شدند. آزمودنی ها در 24 جلسه تمرینات پینگ پنگ شرکت کردند. توجه انتخابی و شدت لکنت به ترتیب توسط آزمون استروپ و مقیاس ارزیابی شدت لکنت ارزیابی شدند. یافته ها: پس از تحلیل داده ها، نمودارها نشان داد که تمرینات پینگ پنگ بر توجه انتخابی و شدت لکنت کودکان اثربخش بود. نتیجه گیری: بنابراین به نظر می رسد بتوان از تمرینات پینگ پنگ به عنوان یک روش تمرینی بدنی و ذهنی برای بهبود توجه و شدت لکنت در کودکان مبتلا به اختلال لکنت رشدی استفاده نمود.
واژه‌های کلیدی: توجه، لکنت رشدی، فعالیت بدنی، گفتار
     
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: روان شناسی شناختی
دریافت: 1399/5/24 | پذیرش: 1399/8/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تازه های علوم شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 All Rights Reserved | Advances in Cognitive Science

Designed & Developed by : Yektaweb