مقالات پذیرفته شده                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- پژوهشکده علوم شناختی
2- دانشگاه تهران
چکیده:   (162 مشاهده)
هدف: هدف از پژوهش حاضر، مروری بر برنامه های موجود با هدف ارتقای سطح کارکردهای اجرایی و مهارت های هیجانی-اجتماعی کودکان پیش دبستانی بود. روش کار: به همین منظور، در این مطالعه مروری نظام مند، از میان بیش از 200 مقاله نمایه شده در پایگاه های اطلاعاتی معتبر داخلی و خارجی، تعداد 66 مقاله فارسی و انگلیسی براساس معیارهای مشخص شده انتخاب و اطلاعات لازم از آن ها استخراج شد. یافته ها: یافته های این پژوهش نشان داد که عمده مطالعات به انجام رسیده در زمینه بهبود کارکردهای اجرایی و مهارت های هیجانی- اجتماعی، بر روی دانش آموزان دبستانی و بزرگتر صورت گرفته است. همچنین، با وجود اثربخشی اجرای برنامه های آموزشی پراکنده بر بهبود مهارت های شناختی، هیجانی-اجتماعی و تحصیلی کودکان پیش دبستانی، فقدان برنامه های آموزشی جامع که دربرگیرنده آموزش کارکردهای اجرایی و نیز مهارت های هیجانی و اجتماعی به صورت تلفیقی باشد، به چشم می خورد. نتیجه گیری: از این رو، تدوین برنامه های آموزشی تلفیقی و اجرای آن ها در سنین پیش از دبستان ضروری تلقی می‌شود.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آموزش و پرورش و بازتوانی شناختی
دریافت: 1399/2/21 | پذیرش: 1399/9/16

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تازه های علوم شناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 All Rights Reserved | Advances in Cognitive Science

Designed & Developed by : Yektaweb