Advances in Cognitive Sciences
تازه های علوم شناختی
Advances in Cognitive Sciences
Literature & Humanities
http://icssjournal.ir
1
admin
1561-4174
2783-073x
10.30514/icss
fa
jalali
1382
7
1
gregorian
2003
10
1
5
3
online
1
fulltext
fa
نظریه ذهن: رویکردی جدید به روانشناسی تحولی
Theory of Mind: A New Approach to Developmental Psychology
تخصصي
Special
مروری
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size:12px;"><span style="font-family:tahoma;"><strong>هدف</strong>: مقاله حاضر با هدف طرح یک دید کلی درباره رویکرد نظریه ذهن در روانشناسی تحولی نگاشته شده است.<br>
<strong>روش</strong>: این مقاله از نوع مروری است. نگارنده در این مقاله پس از ارائه تعریف و خاستگاههای اولیه این رویکرد، نظریههای تحولی پیرامون تحول نظریه ذهن را تبیین کرده است و در ادامه، درباره مفهوم حالتهای ذهنی و مهمترین آنها که در این رویکرد بیشتر مورد استفاده قرار گرفتهاند، توضیح داده است. همچنین به دو مفهوم بازنمایی و فرا بازنمایی به لحاظ اهمیتشان اشاره شده است و سپس تکالیف نظریه ذهن که شامل تکالیف باور غلط و تکالیف نمود <span dir="LTR">–</span> واقعیت میباشند مورد بحث قرار گرفتهاند. همچنین در زمینه سن اکتساب نظریه ذهن و اینکه چرا کودکان سه ساله در این تکالیف شکست میخورند، توضیح داده شده است.<br>
<strong>یافتهها و نتیجهگیری</strong>: در مجموع میتوان گفت که کودکان به دو کشف مهم درباره ذهن دست مییابند. یکی آنکه ذهن چیست و دیگر اینکه ذهن چه کاری انجام میدهد و این دستاوردهای مهم است که برای درک دنیای اجتماعی امری بنیادی است.</span></span></p>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tbody>
<tr>
<td>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size:12px;"><span style="font-family:tahoma;"><span id="ContentPlaceHolder1_lblAbstract"><strong>Objective:</strong> To study the approach of theory of mind construct in developmental psychology.<br>
<strong>Method:</strong> This review article presents the definition of theory of mind and its origins, along with a description of the pertinent developmental theories. Moreover, the importance of representation and metarepresentation is elucidated and the related tasks, including false belief tasks and reality tasks are discussed. Finally, the reasons for the failure of 3-year old children in these tasks are explored.<br>
<strong>Results & Conclusion: </strong>It could be argued that developing children achieve two signiticant discoveries regarding the mind; First “what the mind is”, and second “How the mind functions”. These achievement is quite fundamental to an understanding of the social world.</span></span></span></p>
</td>
</tr>
<tr>
<td style="text-align: justify;">
<p></p>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
نظریه ذهن ذهن, کودکان, بازنمایی, زمینه سن اکتساب نظریه ذهن, تکالیف, باور غلط
70
83
http://icssjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2-390&slc_lang=fa&sid=1
Ali
Mashhadi
علی
مشهدی
mashhadia@yahoo.com
10031947532846002942
10031947532846002942
Yes
دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.