Advances in Cognitive Sciences
تازه های علوم شناختی
Advances in Cognitive Sciences
Literature & Humanities
http://icssjournal.ir
1
admin
1561-4174
2783-073x
10.30514/icss
fa
jalali
1382
4
1
gregorian
2003
7
1
5
2
online
1
fulltext
fa
گروههای یادگیرنده، محور یادگیری و توسعه منابع انسانی
Team Learning and Development of Human Resources
تخصصي
Special
پژوهشي اصیل
Research
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size:12px;"><span style="font-family:tahoma;"><strong>هدف و روش:</strong> این مقاله با بررسی متون علمی به تبیین نقش گروههای یادگیرنده در یادگیری سازمانی و توسعه منابع انسانی پرداخته است.<br>
<strong>یافتهها و نتیجهگیری:</strong> هرچند دانش و یادگیری فردی، اساس توسعه سازمانی و ایجاد مزیت رقابتی در سازمان است، اما یادگیری وقتی میتواند مزیت رقابتی را پایدار نماید که حاصل تعامل افراد گروههای مختلف باشد. در سازمانهای یادگیرنده، تقریباً تمامی تصمیمهای مهم در گروهها اتخاذ میشود و گروهها خود به صورت واحدهای یادگیرنده عمل مینمایند که این مستلزم یادگیری مداوم و همیشگی کارکنان است. لازمه توسعه یادگیری گروهی در سازمان، شناخت اساسی روانشناسی یادگیری، روشهای انتقال و شیوههای متناسب با اهداف یادگیری گروهی و نیز ویژگیها و موانع یادگیری گروهی است که در این مقاله به آن پرداخته میشود. </span></span></p>
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:12px;"><strong>Objective & Method:</strong> To evaluate the role of team learning in the development of human resources by using areview of literature.<br>
<strong>Results & Conclusion:</strong> Although knowledge and individual learning is the source for organizational development and creating competetive advantages, but this can be sustained if learning happens as the results of interactions in the group. In the learning organization, almost all the critical decisions are being made in the groups, and they act as the learning units. This makes continuos learning as a necessity for them. Developing group learning in the organization fully depends on our knowledge of psychology of learning, different methods of transferring knowledge and group learning.</span></div>
سازمان توسعه, یادگیری گروهی, سازمانهای یادگیرنده, دانش, توسعه یادگیری گروهی در سازمان, یادگیری سازمانی, موانع یادگیری گروهی, موانع ایجاد سازمانهای یادگیرنده
70
77
http://icssjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-2-173&slc_lang=fa&sid=1
Abas Ali
Ghadirian
عباسعلی
قدیریان
Ghadiriann@ripi.ir
10031947532846001772
10031947532846001772
Yes
پژوهشگاه صنعت نفت، تهران، ایران.