AU - Mashhadi, Ali TI - Theory of Mind: A New Approach to Developmental Psychology PT - JOURNAL ARTICLE TA - icss JN - icss VO - 5 VI - 3 IP - 3 4099 - http://icssjournal.ir/article-1-411-fa.html 4100 - http://icssjournal.ir/article-1-411-fa.pdf SO - icss 3 AB  - هدف: مقاله حاضر با هدف طرح یک دید کلی درباره رویکرد نظریه ذهن در روانشناسی تحولی نگاشته شده است. روش: این مقاله از نوع مروری است. نگارنده در این مقاله پس از ارائه تعریف و خاستگاه‌های اولیه این رویکرد، نظریه‌های تحولی پیرامون تحول نظریه ذهن را تبیین کرده است و در ادامه، درباره مفهوم حالت‌های ذهنی و مهمترین آنها که در این رویکرد بیشتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند، توضیح داده است. همچنین به دو مفهوم بازنمایی و فرا بازنمایی به لحاظ اهمیتشان اشاره شده است و سپس تکالیف نظریه ذهن که شامل تکالیف باور غلط و تکالیف نمود – واقعیت می‌باشند مورد بحث قرار گرفته‌اند. همچنین در زمینه سن اکتساب نظریه ذهن و اینکه چرا کودکان سه ساله در این تکالیف شکست می‌خورند، توضیح داده شده است. یافته‌ها و نتیجه‌گیری: در مجموع می‌توان گفت که کودکان به دو کشف مهم درباره ذهن دست می‌یابند. یکی آنکه ذهن چیست و دیگر اینکه ذهن چه کاری انجام می‌دهد و این دستاوردهای مهم است که برای درک دنیای اجتماعی امری بنیادی است. CP - IRAN IN - LG - eng PB - icss PG - 70 PT - YR - 2003