TY - JOUR JF - icss JO - Advances in Cognitive Sciences VL - 8 IS - 4 PY - 2007 Y1 - 2007/1/01 TI - TT - یادگیری در رویکرد شناختی N2 - علوم‌شناختی به عنوان دانشی چند رشته‌ای مرکب از علم اعصاب، روان‌شناسی، زبان‌شناسی، هوش مصنوعی و فلسفه ذهن یکی از دانش‌های نو است که در چند دهه اخیر توانسته است رازهای نهفته بیشتری را درباره مغز و ذهن آدمی بگشاید. این دانش نو بر همه ابعاد حیات انسانی، هر آنچه با مغز و ذهن انسان سروکار دارد، تأثیرگذار است و طبعاً یکی از مهم‌ترین زمینه‌هایی که بیشترین تأثیر را از یافته‌های آن خواهد پذیرفت آموزش و پرورش می‌باشد. روان‌شناسی شناختی به عنوان یکی از شاخه‌های فرعی علوم‌ شناختی تلاش دارد کارکردهای مغز را بر اساس یافته‌های علوم‌ شناختی تبیین کند و آموزش و پرورش شناختی بر آن است که رویکرد شناختی را در صحنه آموزش و پرورش تجربه نماید1. در این مقاله یکی از موضوعات مهم روان‌شناسی یعنی یادگیری بر اساس رویکردشناختی تبیین می‌گردد. SP - 86 EP - 89 AU - Kharazi, Kamal AD - UR - http://icssjournal.ir/article-1-271-fa.html ER -