TY - JOUR T1 - Effectiveness Of LEARN Multifaceted Intervention in Modifying Meta- Cognition and the Meta-Worry Beliefs TT - اثربخشی مداخلۀ چندوجهی لرن بر اصلاح باورهای فراشناختی و فرانگرانی JF - icss JO - icss VL - 16 IS - 1 UR - http://icssjournal.ir/article-1-222-fa.html Y1 - 2014 SP - 39 EP - 48 KW - LEARN Multifaceted Intervention KW - Meta-Cognition KW - Meta-Worry N2 - هدف: هدف این پژوهش، بررسی اثر مداخلۀ چندوجهی لرن (LEARN) بر اصلاح باورهای فراشناختی و فرانگرانی دانشجویان دختر دانشگاه پیام ­نور تهران بود. روش: برای انتخاب نمونه­، 26 آزمودنی پراسترس (58/35<PSS) با روش نمونه­ گیری در دسترس و بر اساس معیارهای ورود- خروج انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جای گرفتند. همۀ آزمودنی ­ها قبل و بعد از مداخلۀ چندوجهی لرن روی آزمودنی­ های گروه آزمایش، به کلیه گویه­ های پرسش­نامه­ های فراشناخت و فرانگرانی پاسخ دادند. یافته­ ها: تحلیل داده­ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس بیانگر معناداری تفاوت تغییر نمرات فراشناخت و فرانگرانی دو گروه است (0/05>p). نتیجه‌گیری: تأثیر مداخلۀ لرن بر چرخۀ استرس در سطوح شناختی، رفتاری و هیجانی می­تواند با اصلاح راهبردهای تغذیه­ کنندۀ باورهای فراشناختی به اصلاح باورهای فراشناختی و فرانگرانی دانشجویان پراسترس منتهی ­شود. M3 ER -