@ARTICLE{Nahravanian, author = {Zare, Hossien and Nahravanian, Parvaneh and }, title = {The Effect of Training On Visual Search And Vigilance Of Adult And Children}, volume = {15}, number = {4}, abstract ={هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش توجه بر گوش به­زنگی و جست‌وجوی بینایی در بزرگ­سالان و کودکان است. روش: در این پژوهش با استفاده از نمونه­ گیری تصادفی هدفمند و با توجه به معیارهای پژوهش، ۶۰ آزمودنی(۳۰ آزمودنی بزرگ­سال و ۳۰ آزمودنی کودک بهنجار) انتخاب شدند. ابزار این پژوهش عبارت بود از: آزمون عملکرد پیوسته، آزمون توجه متمرکز، ارزیابی مختصر وضعیت روانی و پرسش‌نامۀ محقق ­ساخته (برای کنترل متغیرها). در شروع برای همۀ آزمودنی­ها پیش ­آزمون (آزمون عملکرد پیوسته و توجه متمرکز) اجرا شد. سپس آزمودنی­ های گروه بزرگسال طی سه هفته و در قالب پنج جلسۀ ۳۵ دقیقه­ ای و گروه کودکان به مدت پنج هفته و در قالب ۱۰ جلسۀ ۴۵ دقیقه­ای آموزش دریافت کردند و در پایان برای آزمودنی­های هر دو گروه پس­ آزمون اجرا شد. یافته­ ها: تحلیل نتایج حاکی از تأثیرمعنادار آموزش توجه بر میزان پاسخ صحیح و زمان واکنش جست­وجوی بینایی و گوش به­زنگی بود. نتیجه­ گیری: با توجه به تأثیر آموزش توجه بر گوش به­زنگی و جست­وجوی بینایی، اهمیت این آموزش­ها بر شکل­ دهی پردازش و فرایندهای شناختی صحیح ،توجه به محرک­های مورد نظر و پاسخ­گویی سریع و بادقت بیش از پیش روشن می­شود. }, URL = {http://icssjournal.ir/article-1-205-fa.html}, eprint = {http://icssjournal.ir/article-1-205-fa.pdf}, journal = {Advances in Cognitive Sciences}, doi = {}, year = {2014} }