@ARTICLE{Arabgol, author = {Arabgol, Fariba and Mahmoudi Gharaei, Javad and Hakim Shoushtari, Mitra and }, title = {The Effect of Social Skills Education on The Function of Grade Four Elementary Students}, volume = {7}, number = {3}, abstract ={هدف: در این مطالعه تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر عملکرد کودکان دبستانی مدرسه‌ای در تهران بررسی گردید. روش: در یک بررسی قبل و بعد، اثر برنامه آموزش مهارت‌های زندگی بر 26 نفر از دانش‌آموزان کلاس چهارم یکی از دبستان‌های ناحیه هشت آموزش و پرورش تهران بر اساس راهنمای مربوط به کودکان دبستانی، بررسی گردید. نمونه‌گیری به روش در دسترس و از طریق مراجعه به مدرسه محل تحصیل دانش‌آموزان بود. مهارت‌ها در سه سطح دانش‌آموزان، معلمان و والدین به وسیله دو فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان آموزش داده شد. پس از انجام مداخلات و تکمیل پرسشنامه توانایی‌ها و مشکلات‏ (SDQ)، نتایج قبل و بعد مقایسه شدند. یافته‌ها: تغییر رو به کاهش نمره شاخص کل مشکلات بعد از مداخله معنی‌دار بود، ولی در سایر شاخص‌ها یعنی نشانه‌های سلوک، هیجانی، بیش‌فعالی، مشکلات ارتباطی با همسالان و بروز رفتارهای جامعه‌پسند تفاوت قبل و بعد معنی‌دار نبود. نتیجه‌گیری: برنامه بهداشت روان در مدارس ممکن است بتواند از مشکلات دانش‌آموزان بکاهد و توانمندی آنها را ارتقا دهد. }, URL = {http://icssjournal.ir/article-1-166-fa.html}, eprint = {http://icssjournal.ir/article-1-166-fa.pdf}, journal = {Advances in Cognitive Sciences}, doi = {}, year = {2005} }