دوره 12، شماره 1 - ( بهار 1389 )                   جلد 12 شماره 1 صفحات 25-17 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- گروه روان‌شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
2- دانشکده علوم تربیتی و زبان‌شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
چکیده:   (3133 مشاهده)
هدف: مقایسه حافظۀ کودکان دچار ناتوانی‌های یادگیری در املا، ریاضی، و روخوانی با کودکان عادی پایۀ چهارم ابتدایی شهر اصفهان.
روش: از بین دانش‌آموزان پایۀ چهارم ابتدایی در سال تحصیلی ۸۶-۱۳۸۵، چهار گروه ۱۵ نفری (۱۵ دانش‌آموز عادی، ۱۵ دانش‌آموز دچار ناتوانی در املا، ۱۵ دانش‌آموز دچار ناتوانی در ریاضی و ۱۵ دانش‌آموز دچار ناتوانی در روخوانی) به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای اندازه‌گیری حافظۀ آزمودنی‌ها، خرده‌آزمون حافظۀ آزمون هوش وکسلر به صورت انفردی اجرا شد. نتایج به روش تحلیل واریانس و آزمون توکی تحلیل شد.
یافته‌ها: این پژوهش نشان داد که بین نیم‌رخ حافظۀ کودکان عادی و کودکان دچار ناتوانی‌های یادگیری در املا، ریاضی و روخوانی تفاوت معناداری وجود دارد.
نتیجه‌گیری: حافظۀ دانش‌آموزان دچار ناتوانی‌های یادگیری مشکل جدی دا
رد و دانش‌آموزان دچار ناتوانی یادگیری املا نسبت به دو گروه دیگر حافظۀ ضعیف‌تری دارند.
متن کامل [PDF 337 kb]   (2042 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1388/9/1 | پذیرش: 1388/11/1 | انتشار: 1389/1/1

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.