1- استادیار دانشکده روانشناسی ، پردیس علوم انسانی و اجتماعی، ی دانشگاه یزد
2- دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی ، دانشگاه یزد
3- استادیار دانشکده روانشناسی و علوم ، پردیس علوم انسانی و اجتماعی، ی دانشگاه یزد
چکیده: (3029 مشاهده)
مقدمه: هدف این پژوهش، بهبود تاخیر رضایتمندی تحصیلی دانش آموزان، با تاکید بر نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی اســت.
روش: پژوهش حاضر از نوع آزمایشی است و جامعه ی آماری آن را تمامی دانش آموزان دختر ســال اول دبیرستان شهرستان یزد تشــکیل می دهند .از این تعداد ۰۶ نفر به عنــوان نمونه انتخاب و به صورت تصادفی در دو گــروه آزمایش و گواه جای گرفتند. ابتدا هر دو گروه به پرســش نامه ی تاخیر در رضایتمندی تحصیلی پاســخ دادند و سپس گروه آزمایش طی ۲۱ به ً جلســه تحت آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی قرار گرفت. درنهایت هر دو گروه مجددا پرسش نامه ی تاخیر در رضایتمندی تحصیلی پاسخ دادند.
یافته ها: نتایج تجزیه وتحلیل داده ها، که به روش تحلیل کوواریانس صورت گرفت، نشان داد که آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، تاخیر ی پویایی نتایج پژوهش حاضر می تواند زمینه در رضایتمندی تحصیلی را ارتقا داده است.
نتیجه گیری: فرآیند آموزش و یادگیری و بهبود مهارت تاخیر در رضایتمندی تحصیلی دانش آموزان را فراهم آورد.
نوع مطالعه:
پژوهشي اصیل |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1395/6/10 | پذیرش: 1395/10/10 | انتشار: 1396/1/20