دوره 9، شماره 4 - ( زمستان 1386 )                   جلد 9 شماره 4 صفحات 65-60 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Manavipour D, Shahabi P. Effects of Auditory English Teaching During Sleep on Students' Learning. Advances in Cognitive Sciences 2008; 9 (4) :60-65
URL: http://icssjournal.ir/article-1-403-fa.html
معنوی پور داود، شهابی پونه. آموزش شنیداری زبان انگلیسی در خواب. تازه های علوم شناختی. 1386; 9 (4) :60-65

URL: http://icssjournal.ir/article-1-403-fa.html


1- گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، گرمسار، ایران.
2- آموزش و پرورش شهرستان شهریار، تهران، ایران.
چکیده:   (2166 مشاهده)
هدف: بررسی امکان یادگیری شنیداری هنگام خواب و نیز بررسی تفاوت های احتمالی جنسیتی در این زمینه. 
روش: جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان رشته های روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در سال تحصیلی ۸۶-۱۳۸۵ تشکیل دادند. ابزار پژوهش پرسشنامه ای حاوی سوالات زبان انگلیسی بود که پرسش های آن در قالب سوال های چهارگزینه ای و ترجمه، از میان مطالب آموزش داده شده، تهیه شده بود. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی محتوایی بررسی شد. به منظور خوگیری آزمودنی ها به گوش دادن مواد درسی در هنگام خواب، پژوهش یک هفته به طور آزمایشی اجرا شد. داده ها با استفاده از آزمون
 t تحلیل شد. 
یافته ها: نتایج نشان داد که یادگیری شنیداری زبان انگلیسی در هنگام خواب امکان پذیر نیست. 
نتیجه گیری: با در نظر گرفتن محدودیت های پژوهش، نتایج نشان داد که هنگام خواب یادگیری صورت نمی گیرد و این روش مشکلاتی از قبیل بی خوابی، سردرد، گوش درد، بی حوصلگی و خواب آلودگی در طول روز را نیز در پی دارد
.
متن کامل [PDF 235 kb]   (1173 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1386/5/21 | پذیرش: 1386/8/2 | انتشار: 1386/10/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

Designed & Developed by : Yektaweb