هدف و روش: این مقاله با بررسی متون علمی به تبیین نقش گروههای یادگیرنده در یادگیری سازمانی و توسعه منابع انسانی پرداخته است.
یافتهها و نتیجهگیری: هرچند دانش و یادگیری فردی، اساس توسعه سازمانی و ایجاد مزیت رقابتی در سازمان است، اما یادگیری وقتی میتواند مزیت رقابتی را پایدار نماید که حاصل تعامل افراد گروههای مختلف باشد. در سازمانهای یادگیرنده، تقریباً تمامی تصمیمهای مهم در گروهها اتخاذ میشود و گروهها خود به صورت واحدهای یادگیرنده عمل مینمایند که این مستلزم یادگیری مداوم و همیشگی کارکنان است. لازمه توسعه یادگیری گروهی در سازمان، شناخت اساسی روانشناسی یادگیری، روشهای انتقال و شیوههای متناسب با اهداف یادگیری گروهی و نیز ویژگیها و موانع یادگیری گروهی است که در این مقاله به آن پرداخته میشود.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |